BLOG

SEO οδηγός - Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε.

Επιτυχημένο SEO ιστοσελίδας

Γιατί χρειάζεται η ιστοσελίδα σας SEO;

Ολοένα και συχνότερα διαβάζουμε το πόσο αναγκαίο είναι να βελτιστοποιούμε τις ιστοσελίδες και τα e-Shops, να εφαρμόζουμε δηλαδή τακτικές SEO.

 

Για πολλούς κατόχους ιστοσελίδας αυτές οι ενέργειες φαντάζουν ίσως περιττές και σκέφτονται - «αφού δουλεύει η ιστοσελίδα μια χαρά» - ή - «αφού η ιστοσελίδα είναι καινούργια τί παραπάνω χρειάζεται» - και ορισμένοι ακούγοντας όρους όπως SEO, keywords, User Experience, User Interface, Title tags σκέφτονται πως είναι ενέργειες που αφορούν μόνο τους μεγάλους ομίλους επιχειρήσεων ή και ακόμα πως αφορά «μια νέα αποστολή της NASA.»

 

Η αλήθεια είναι ότι τίποτα από τα παραπάνω δεν ισχύει. Το SEO αφορά συγκεκριμένες ενέργειες που στόχο έχουν να καταστήσουν οποιαδήποτε ιστοσελίδα «ορατή» στον αλγόριθμο της Google, ώστε κάθε φορά που κάποιος αναζητά μια υπηρεσία ή προϊόν σχετικό με αυτό που προβάλλετε στην ιστοσελίδα σας, ο χρήστης αυτός να βλέπει την ιστοσελίδα σας στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων και άρα να επισκέπτεται την ιστοσελίδα αυτή.

 

Δεν έχει σχέση λοιπόν τόσο με το εάν η ιστοσελίδα είναι καινούργια (που καλό θα ήταν ως στρατηγική SEO), ούτε κάποιοι θέλουν να σας βάλουν στα έξοδα (απεναντίας θα σας βοηθήσουν να αυξήσετε τις πωλήσεις σας) και τέλος το SEO δεν είναι πυρηνική φυσική, αλλά στρατηγική marketing και μάλιστα κάποιες βασικές παρεμβάσεις SEO είναι απλές και μπορείτε να τις κάνετε και μόνοι σας.

 

Τα ερωτήματα όμως παραμένουν για τους περισσότερους κατόχους ιστοσελίδας «Γιατί τώρα να πρέπει να βελτιστοποιήσω τη σελίδα μου; Τόσα χρόνια πώς έβρισκαν την ιστοσελίδα; Μια χαρά τη βρίσκει η Google τη σελίδα και την εμφανίζει. Αυτά είναι για τις μεγάλες εταιρείες, εγώ που έχω μια απλή σελίδα τί τα χρειάζομαι όλα αυτά;»

 

Το θέμα είναι ότι τα χρειάζεστε, όσο απλή σελίδα και να έχετε. Και εάν δεν το κάνετε εσείς, σίγουρα τη SEO στρατηγική θα την εφαρμόσει ο ανταγωνιστής σας. Και επειδή τώρα εμφανίζεστε στις πρώτες σελίδες των αποτελεσμάτων της Google (αν και χωρίς ενέργειες SEO αποκλείεται στην πρώτη ή ακόμα και στη δεύτερη), αυτό δεν σημαίνει ότι θα διατηρήσετε αυτή τη θέση. Καθημερινά, δεκάδες ιστοσελίδες, παρόμοιες με τη δική σας, «βγαίνουν στον αέρα» και μαντέψτε: είναι καινούργιες και έχουν SEO.

 

Άρα τί πιστεύετε ότι θα συμβεί με τη δική σας;



Συμφωνούμε λοιπόν πως χρειάζεστε SEO. Όμως τί ακριβώς είναι αυτό;

Για τις ανάγκες αυτής της ερώτησης θα χρησιμοποιήσουμε μια αναλογία. 

 

Έστω λοιπόν πως έχετε μια καταπληκτική συνταγή από τη γιαγιά σας για την πιο τέλεια μηλόπιτα του κόσμου - ή την δεύτερη πιο τέλεια μηλόπιτα - και την πουλάτε σε ένα γλυκύτατο μαγαζάκι. Όμως πολλά άλλα μαγαζάκια ή μεγάλες αλυσίδες αρτοποιείων πουλάνε μηλόπιτα. Οι πιστοί σας πελάτες έρχονται στο μαγαζί σας, αλλά δοκιμάζουν και από τους άλλους φούρνους που έχουν και μεγαλύτερη ποικιλία. Από την άλλη, δύσκολα έρχονται νέοι πελάτες στο μαγαζί σας και κάποιοι μπορεί να  φτάνουν μέχρι την εξώπορτα και δεν μπαίνουν μέσα να δοκιμάσουν την τέλεια συνταγή σας. 

 

Επομένως, χρειάζεται να λάβετε μέτρα. Μια διαφήμιση θα βοηθούσε ίσως να φέρει νέους πελάτες μέχρι την εξώπορτα του μαγαζιού σας, αλλά από εκεί και πέρα η εικόνα του μαγαζιού σας είναι αυτή που θα τους πείσει να μπουν μέσα και να ψωνίσουν. 

 

Επομένως, μια ανακαίνιση στο εσωτερικό του μαγαζιού σας, ή έστω ένα νέο χρώμα στους τοίχους θα βοηθούσε για μια γρήγορη αλλαγή. Μια νέα συσκευασία για την μηλόπιτα σας, μια σύγχρονη μηχανή παρασκευής καφέ ή ακόμα και να προσθέσετε κάποια τραπεζάκια για αυτούς που έχουν χρόνο να καθίσουν, είναι και αυτά κάποια σωστά βήματα. Επίσης, θα μπορούσατε να  κάνετε και κάποιες  αλλαγές, ώστε οι πελάτες σας να σας προτιμούν, τόσο επειδή αισθάνονται όμορφα στο μαγαζί σας (θα βάζατε ωραία μουσική; ίσως μαξιλαράκια στις καρέκλες;),  όσο  και επειδή  είναι εύκολο να δουν και να επιλέξουν  το ιδανικό για αυτούς κομμάτι μηλόπιτας ( μια μεγάλη και καθαρή βιτρίνα;). 

 

Θα σκεφτόσασταν επιπλέον  να βελτιώσετε την ταχύτητα εξυπηρέτησης σας,  αφού σίγουρα κάποιοι  πελάτες σας  βιάζονται ή είναι ανυπόμονοι, οπότε δεν έχουν καμία διάθεση να  περιμένουν στην ουρά μέχρι να εξυπηρετηθούν (θα προσλαμβάνατε επιπλέον προσωπικό; θα αγοράζατε μια γρήγορη ταμειακή μηχανή;)  

 

Επίσης, θα χρειαζόταν να προβείτε και σε κινήσεις που θα αναβαθμίσουν και την εξωτερική εικόνα του μαγαζιού σας, αλλά με γνώμονα πάντα να ικανοποιήσετε τις ανάγκες των πελατών σας και να τους δημιουργήσετε μια θετική πρώτη εντύπωση. Άρα, θα εξασφαλίζατε  χώρο στάθμευσης; θα βελτιώνατε την εξωτερική βιτρίνα του μαγαζιού σας; θα βάζατε φωτάκια και συμπαθέστατα φυτά;

 

Πάντως κάτι θα κάνατε και σε αυτό.

 

Σίγουρα, ό, τι και να κάνατε από τα παραπάνω, θα αναβαθμίζατε την εικόνα του μικρού σας μαγαζιού, ώστε οι πελάτες σας να έρχονται για τη συνολική εμπειρία, την αίσθηση που αυτό αποπνέει, την άριστη εξυπηρέτηση που απολαμβάνουν, τη σιγουριά ότι όντως αγαπάτε το μαγαζάκι σας και το φροντίζετε και  θα σκέφτονταν ότι προφανώς την ίδια αγάπη θα δείχνετε και στην παρασκευή της μηλόπιτάς σας.

 

Θα κάνατε λοιπόν αρχικά  παρεμβάσεις στο ίδιο το οίκημα που στεγάζει την επιχείρησή σας και όχι μόνο αυτό,  αλλά θα έπρεπε να συνεχίζετε συστηματικά να κρατάτε την ίδια άψογη εικόνα του μαγαζιού σας, δηλαδή να το καθαρίζετε συχνά, να ποτίζετε τις γλάστρες για να μην μαραθούν τα υπέροχα φυτά στην πρόσοψη και να διατηρείτε το ίδιο επίπεδο φιλικής εξυπηρέτησης προς τους πελάτες σας. Γιατί εάν για λίγο  αμελήσετε την εικόνα του μαγαζιού σας,  τότε οι πιστοί σας πελάτες θα δυσαρεστηθούν και θα πάνε στο απέναντι ζαχαροπλαστείο που είναι πάντα καθαρό και λαμπερό ( και έχει και αυτόματο πότισμα για τον κήπο του).

 

Εάν λοιπόν το  γλυκύτατο μαγαζάκι με τις μηλόπιτες είναι η ιστοσελίδα σας, τότε όλες οι  παρεμβάσεις που αναφέραμε ότι θα κάνατε είναι για το SEO. Και επειδή ακριβώς αφορούν το οίκημα της επιχείρησής σας τις ονομάζουμε οργανικές αλλαγές. 

 

Επομένως,  εάν και μόνο εάν η ιστοσελίδα σας έχει αυτές τις οργανικές παρεμβάσεις και συνεχίζει να τις έχει και να τις συντηρεί  σε συστηματική βάση, μόνο τότε η GOOGLE, με τους δεκάδες αλγορίθμους της που αξιολογούν διαφορετικά κριτήρια σε κάθε ιστοσελίδα, αποφασίζει πως η ιστοσελίδα σας είναι πληροί τις προϋποθέσεις, ώστε να  θεωρηθεί «άξια επίσκεψης» και την εμφανίζει ψηλά στα αποτελέσματα των αναζητήσεων. BINGO!  

 

Και επειδή δεν γνωρίζουμε μόνο να γράφουμε ιστορίες για μηλόπιτες, παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε τις βασικές αρχές του SEO.

SEO ως στρατηγική marketing

 Το SEO  - Search Engine Optimization - αφορά μια απαραίτητη στρατηγική marketing προκειμένου να εμφανίζεται μια ιστοσελίδα στις υψηλές θέσεις αποτελεσμάτων στις μηχανές αναζήτησης και ειδικά της Google. 

 

Το SEO θεωρείται το πλέον αποτελεσματικό εργαλείο που επηρεάζει τη θέση στην οποία εμφανίζεται οργανικά η ιστοσελίδα και ενίοτε κρίνεται σημαντικότερο από τις διαφημίσεις. Προφανώς, η βελτιστοποίηση ιστοσελίδας ή SEO στόχο έχει την αύξηση της επισκεψιμότητας της σελίδας και συνεπώς την επακόλουθη αύξηση των πωλήσεων.

 

Η βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης, όπως αποδίδεται το SEO στα ελληνικά, επιλέγεται ως στρατηγική marketing, αλλά δεν ταυτίζεται με το digital marketing. Αφορά περισσότερο καίριες παρεμβάσεις στην αναβάθμιση της ποιότητας λειτουργίας και περιεχομένου της ιστοσελίδας, ώστε να αναγνωριστεί το περιεχόμενό της ως ασφαλές, ποιοτικό, σχετικό με τις αναζητήσεις των χρηστών και τέλος να θεωρηθεί η ίδια η ιστοσελίδα ως έγκυρη και λειτουργική.

 

Οι παρεμβάσεις SEO είναι στοχευμένες και αφορούν την κάθε ιστοσελίδα ξεχωριστά. Πρόκειται για συγκεκριμένες τεχνικές βελτίωσης μιας ιστοσελίδας ή ενός e-shop, ώστε να ανταποκρίνονται στα κριτήρια των αλγορίθμων που χρησιμοποιούν οι μηχανές αναζήτησης προκειμένου να τα ταξινομήσουν στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων. Προϋποθέτει αναλυτική έρευνα του ανταγωνισμού (competitor analysis), βαθιά γνώση του προϊόντος και αναλυτική έρευνα του τρόπου με τον οποίο αναζητά τις πληροφορίες το αγοραστικό κοινό.

Τακτικές SEO

Χρησιμοποιούνται ποικίλες τακτικές SEO που όλες τους ωστόσο δεν είναι θεμιτές και ενώ φαίνεται ότι  αποφέρουν κάποια  θετικά αποτελέσματα, αυτά είναι προσωρινά και στην ουσία υπονομεύουν τη λειτουργία της ιστοσελίδας και την αξιοπιστία της. Οι ορθές βελτιστοποιήσεις που συμπεριλαμβάνονται στις ενέργειες  SEO πραγματοποιούνται τόσο στη δομή της ιστοσελίδας (on page SEO), όσο και σε τομείς που δεν αφορούν  την ίδια την ιστοσελίδα (off page SEO).

Οι πιο γνωστές πρακτικές SEO αφορούν:

  • Τον άρτιο σχεδιασμό της ιστοσελίδας, τη μορφή της,  τη δομή της και το πόσο φιλική είναι για το χρήστη. 
  • τη συνολική βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη
  • την εύστοχη επιλογή των keywords ( λέξεις _ κλειδιά) 
  • Την επιλογή του κατάλληλου τίτλου ( title tag)
  • Την επιτυχημένη περιγραφή του τίτλου ( meta description )
  • Το πρωτότυπο και ποιοτικό περιεχόμενο ( content SEO)
  • Την ταχύτητα της ιστοσελίδας 
  • Τη βελτιστοποίηση εικόνων  (Image SEO)
  • Τη βελτιστοποίηση για ηλεκτρονικές συσκευές (mobile/tablet συσκευές) 
  • Τη δημιουργία backlinks και γενικότερα το Link Building 
  • Δημιουργία και ανανέωση Blog
  • Στοχευμένη διαφημιστική καμπάνια

Το SEO στην πραγματικότητα είναι μια επένδυση για την κάθε εταιρεία και για να αποδώσει μακροπρόθεσμα χρειάζεται διαρκή ανατροφοδότηση. Επειδή μια ιστοσελίδα θα βρεθεί στις αρχικές θέσεις στις μηχανές αναζήτησης δεν σημαίνει ότι και θα παραμείνει εκεί.  Απαιτείται συστηματική και οργανωμένη προσπάθεια όπως  και συστηματική  ανανέωση προκειμένου να εδραιωθεί μια ιστοσελίδα στις υψηλές θέσεις  των μηχανών αναζήτησης.   

Συγκριτικά πλεονεκτήματα του SEO

Αναμφίβολα το SEO προσφέρει συγκριτικά πλεονεκτήματα , τα οποία είναι απαραίτητα για κάθε ηλεκτρονική επιχείρηση προκειμένου να διαφοροποιηθεί από τον ανταγωνισμό και να αυξήσει την επισκεψιμότητά της. Συγκεκριμένα: 

  • Επιτυγχάνει επισκέψεις στην ιστοσελίδα από  στοχευμένο αγοραστικό κοινό και αυξάνει τις πωλήσεις. Ενώ τα παραδοσιακά μοντέλα διαφήμισης εστιάζουν στον τρόπο με τον οποίο το προϊόν θα γίνει γνωστό στο ευρύ καταναλωτικό κοινό, άσχετα από το εάν το κοινό ενδιαφέρεται για αυτό  το προϊόν, με την τεχνική SEO το αγοραστικό κοινό που ενδιαφέρεται στοχευμένα για το συγκεκριμένο προϊόν επισκέπτεται  την ιστοσελίδα. Συνεπώς, πρόκειται για ενεργό  κοινό που είναι διατεθειμένο να πραγματοποιήσει και αγορά του προϊόντος. Επομένως, το κοινό των χρηστών που λαμβάνει ως απάντηση στην αναζήτησή του την συγκεκριμένη ιστοσελίδα στην ουσία λαμβάνει απάντηση στο πρόβλημά του αυξάνοντας κατακόρυφα τις πιθανότητες να πραγματοποιηθεί πώληση των προϊόντων της ιστοσελίδας.

 

  • Το SEO είναι οικονομικότερος τρόπος για την επίτευξη πωλήσεων συγκριτικά με την τακτική των διαφημίσεων. Το κόστος της βελτιστοποίησης μιας ιστοσελίδας  στην πραγματικότητα δεν είναι υψηλό καθώς, αφενός επιτυγχάνεται η επιστροφή της επένδυσης αφού αυξάνονται οι πωλήσεις και επιπλέον ως ενέργεια έχει μακροπρόθεσμη απόδοση. Ενώ δηλαδή οι διαφημίσεις αυξάνουν την κινητικότητα σε μια ιστοσελίδα σχεδόν  μόνο για την χρονική περίοδο που η διαφημιστική καμπάνια διαρκεί, με την τακτική του SEO και την βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας  αυτή εξακολουθεί να προτιμάται από τις μηχανές αναζητήσεις για αρκετό χρονικό διάστημα.

 

  • Το SEO είναι αποδοτικότερος  τρόπος για την επίτευξη πωλήσεων συγκριτικά με την τακτική των διαφημίσεων. Παρόλο που στις τρεις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων μιας αναζητήσεις εμφανίζονται διαφημιζόμενες ιστοσελίδες οι χρήστες πλέον αγνοούν στην πλειοψηφία τους αυτές τις απαντήσεις και επισκέπτονται τις μη διαφημιζόμενες ιστοσελίδες στις πρώτες θέσεις κατάταξης. Μόνο το 30% των χρηστών  επισκέπτεται τις διαφημίσεις, ενώ οι υπόλοιποι τις αντιμετωπίζουν με δυσπιστία και  τείνουν να εμπιστεύονται  τον αλγόριθμο της GOOGLE.

 

  • Το SEO λειτουργεί υποστηρικτικά με την αντίστοιχη διαφημιστική καμπάνια. Προφανώς η διαφημιστική καμπάνια (καλύτερη λειτουργία CPC/ Cost Per Click) αυξάνει κατακόρυφα τις πιθανότητες της να προσελκύσει αγοραστικό κοινό όταν συνδυάζεται με ενέργειες SEO και επιτυγχάνεται μεγαλύτερη αποδοτικότητα του CPC/ Cost Per Click.

 

  • Βελτιώνεται η ποιότητα και λειτουργικότητα της ιστοσελίδας. Κατά την τακτική της βελτιστοποίησης της ιστοσελίδας πραγματοποιούνται αρκετές αλλαγές στη δομή, στον τρόπο λειτουργίας της και στο περιεχόμενό της προκειμένου να αποκτήσει ποιοτικά υψηλά χαρακτηριστικά ώστε να προτιμηθεί από τον αλγόριθμο των μηχανών αναζήτησης.  Ακολούθως οι βελτιωτικές αυτές αλλαγές, έχουν ως αποτέλεσμα  η ιστοσελίδα να γίνει  φιλικότερη και αποτελεσματικότερη για το μέσο χρήστη.

 

  • Ισχυροποιεί το brand name  της επιχείρησης και αυξάνει το κύρος της. Με την εφαρμογή των στρατηγικών του SEO, η ιστοσελίδα εμφανίζεται στις αρχικές θέσει στις μηχανές αναζήτησης. Το γεγονός αυτό εμπνέει εμπιστοσύνη και αξιοπιστία στους χρήστες, καθώς αποδεδειγμένα εμπιστεύονται την κατάταξη των μηχανών αναζήτησης. Όταν η ιστοσελίδα εμφανίζεται στις πρώτες θέσεις στις οργανικές αναζητήσεις προφανώς αυξάνει την επισκεψιμότητά της και   τις πωλήσεις της. Αυτό την βοηθά όχι μόνο να παραμείνει στις πρώτες θέσεις, αλλά να ισχυροποιήσει το εμπορικό της σήμα και να γίνει αναγνωρίσιμο το προϊόν της, αφού επακόλουθα αυξάνεται η προβολή του.

 

  • Ισχυροποιεί την ηλεκτρονική επιχείρηση απέναντι στον ανταγωνισμό. Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σθεναρά στο ηλεκτρονικό εμπόριο προβαίνουν οργανωμένα σε κινήσεις ψηφιακού marketing χρησιμοποιώντας τις αντίστοιχες στρατηγικές. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι οι ισχυροί ανταγωνιστές έχουν επενδύσει στην τακτική του SEO και έχουν ως βασική προτεραιότητά τους την παραμονή τους στις υψηλές θέσεις των μηχανών αναζήτησης. Πέρα από αυτό, η πραγματικότητα είναι ότι για να διακριθεί μια ιστοσελίδα από τις αντίστοιχες του ανταγωνισμού πρέπει να εφαρμόσει τις στρατηγικές του SEO. Επομένως, η βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας επιβάλλεται από τον ίδιο τον ανταγωνισμό και ταυτόχρονα είναι ένας από τους λίγους τρόπους για να τον ξεπεράσει.

TRP- Υπηρεσίες SEO με ουσιαστικά αποτελέσματα.

Στην TRP  γνωρίζουμε και εφαρμόζουμε με επιτυχία όλες τις ορθές πρακτικές για SEO. Είμαστε μια έμπειρη ομάδα που μπορούμε να αναλάβουμε στο σύνολο της την ιστοσελίδα σας και να επιτύχουμε σε σύντομο χρονικό διάστημα αξιοσημείωτα και μετρήσιμα αποτελέσματα.  Συμμεριζόμαστε την αγωνία σας για να ξεχωρίσει η ιστοσελίδα σας και μπορούμε υπεύθυνα να αναλάβουμε τη βελτιστοποίηση του ιστοτόπου σας. Αν σας ενδιαφέρει πραγματικά η ηλεκτρονική σας επιχείρηση και αναζητάτε ένα ικανό συνεργάτη να σας βοηθήσει να αποδώσει η προσπάθεια σας επικοινωνήστε μαζί μας.  Είμαστε έτοιμοι να σας βοηθήσουμε.

δείτε ακόμα