BLOG

SEO - ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ

seo ιστοσελίδας- βελτιστοποίηση ιστοσελίδας

Το SEO της ιστοσελίδας καθορίζει την επιτυχία της.

O αυξημένος ανταγωνισμός των ηλεκτρονικών επιχειρήσεων στη διαδικτυακή αγορά, επιβάλλει συγκεκριμένες ενέργειες βελτιστοποίησης της ιστοσελίδας σας (SEO). Το SEO αφορά παρεμβάσεις βελτίωσης της ίδιας της ιστοσελίδας, ώστε να αυξηθούν οι οργανικές επισκέψεις του ιστοτόπου σας. Οργανική επισκεψιμότητα ονομάζουμε τις επισκέψεις που βασίζονται στην ποιότητα της ιστοσελίδας και στη θέση εμφάνισης  που καταλαμβάνει στις μηχανές αναζήτησης και όχι σε διαφημιστικές ενέργειες.

Σας παρουσιάζουμε 10 τρόπους για να εφαρμόσετε SEO στην ιστοσελίδα σας ώστε να επιτύχετε υψηλότερη κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης.

Bήμα 1. Meta descriptions

Πρόκειται για την περιγραφή που εμφανίζεται συνήθως κάτω από τη διεύθυνση URL στα αποτελέσματα αναζήτησης και παρέχει μια σύντομη περίληψη του περιεχομένου σας. 

 

Φροντίστε ώστε η μετα - περιγραφή  του ιστοτόπού σας να μην ξεπερνά τους 150 χαρακτήρες. Στην ουσία καλείστε να περιγράψετε τον ιστότοπό σας (τί προσφέρετε) σε λιγότερο από 150 χαρακτήρες χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα keywords. ΘΥΜΗΘΕΙΤΕ ότι το να στοιβάζετε λέξεις- κλειδιά (keywords) είναι ό,τι χειρότερο  για την αξιολόγησή σας από τις μηχανές αναζήτησης της Google.

Βήμα 2.Τίτλος  ιστοσελίδας

Γράψτε με προσοχή τον τίτλο της επιχείρησής σας και φροντίστε να μην ξεπερνά τους 60 χαρακτήρες. Ο τίτλος του ιστότοπού σας εμφανίζεται πάνω από τη διεύθυνση URL στα αποτελέσματα αναζήτησης και δηλώνει το τί είναι η επιχείρησή σας. Είναι επίσης η μεγαλύτερη εμφάνιση κειμένου σε αυτήν τη σελίδα αποτελεσμάτων και σίγουρα πρέπει να τη εκμεταλλευτείτε στρατηγικά.

 

Προσπαθήστε να περιγράψετε τη δραστηριότητά της ιστοσελίδας σας σε λιγότερο από 60 λέξεις, λαμβάνοντας υπ' όψιν και με ποιους αντίστοιχους όρους θα αναζητήσουν μια τέτοια επιχείρηση οι ενδιαφερόμενοι πελάτες, άρα να συμπεριλάβετε λέξεις-κλειδιά (keywords).

 

Προσοχή όμως! Χρειάζεστε λέξεις-κλειδιά, αλλά και σε αυτή την περίπτωση ισχύει ότι είναι απαγορευτικό να παραθέτετε μόνο λέξεις-κλειδιά, χωρίς να υπάρχει  καμία συνοχή μεταξύ τους.

Βήμα 3. Περιεχόμενο ιστοσελίδας 

Μπορεί να θεωρείτε ότι το περιεχόμενο (content) της ιστοσελίδας σας είναι ελάσσονος σημασίας, αλλά η αλήθεια είναι ότι διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο. Μια ιστοσελίδα με ποιοτικό κείμενο προσδίδει σοβαρότητα και κύρος στην ιστοσελίδα και την ίδια την επιχείρησή σας. Οι επισκέπτες θα ασχοληθούν με ένα κείμενο, όταν αυτό είναι καλογραμμένο και άρα θα παραμείνουν περισσότερο χρόνο στην ιστοσελίδα, γεγονός που προσμετράται θετικά από τον αλγόριθμο της Google.

 

Επίσης, το αξιόλογο περιεχόμενο είναι βασική ενέργεια SEO. Οι μηχανές αναζήτησης ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ. Όσο καλύτερο και πρωτότυπο είναι το περιεχόμενο, τόσο πιο ψηλά το ανεβάζουν στην κατάταξη εμφανίσεων. Οι ιστοσελίδες που εμφανίζονται στις πρώτες θέσεις πάντα έχουν πλούσιο και πρωτότυπο περιεχόμενο.

 

Μια ακόμη κρίσιμη παράμετρος είναι ότι το περιεχόμενο αυτό θα πρέπει να περιλαμβάνει τις λέξεις-κλειδιά (keywords) σε ρέοντα λόγο. Εάν, ωστόσο, υπάρχει κατάχρηση των keywords τότε ο αλγόριθμος, θεωρώντας ότι προσπαθούμε να τον κοροϊδέψουμε, τιμωρεί την ιστοσελίδα και την εμφανίζει σε χαμηλές θέσεις.

 

Ασχοληθείτε λοιπόν με το περιεχόμενο της ιστοσελίδα σας, εμπλουτίστε το ή ανανεώστε το αφού και αυτό προσμετράται θετικά από την Google. Χρησιμοποιήστε τις λέξεις - κλειδιά όπως και συνώνυμες λέξεις τους. Ασχοληθείτε με τις μεταφράσεις της ιστοσελίδας σας και μην ξεχάσετε να ενημερώστε το πεδίο Alt Text στις φωτογραφίες της ιστοσελίδας σας.

 

Σε περίπτωση που δυσκολεύεστε με τις λέξεις - κλειδιά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα σχετικά εργαλεία που θα σας υποδείξουν τα κατάλληλα keywords για εσάς όπως https://www.semrush.com

Βήμα 4. Σύνδεση της ιστοσελίδας με τα social media 

Οι μηχανές αναζήτησης, όπως η Google, εμπιστεύονται περισσότερο έναν ιστότοπο όταν έχει συνδεδεμένα προφίλ κοινωνικών μέσων που ταιριάζουν με την επωνυμία του. Γι’ αυτό εάν δεν έχετε ήδη social media στην επιχείρησή σας είναι απαραίτητο να δημιουργήσετε επαγγελματικό προφίλ στις δημοφιλέστερες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.

 

Επομένως είναι σημαντικό για το SEO να συμπεριλαμβάνετε πάντα συνδέσμους μέσων κοινωνικής δικτύωσης στον ιστότοπό σας, ειδικά το Facebook, Instagram και το Twitter. Εάν έχετε Blog (ιστολόγιο) τοποθετήστε και εκεί τα εικονίδια των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης σας, είτε δίπλα στον τίτλο, είτε στο υποσέλιδο σας ή και στα δύο σημεία, προκειμένου να βελτιστοποιήσετε και το ιστολόγιό σας.

Βήμα 5. Δημιουργία φόρμας επικοινωνίας (contact page)

O αλγόριθμος της GOOGLE βαθμολογεί θετικά τις ιστοσελίδες που είναι διαθέσιμες για επικοινωνία με το κοινό. Το να προσθέσετε μια φόρμα επικοινωνίας στην ιστοσελίδα σας, είναι μια εύκολη ενέργεια SEO  η οποία καθιστά ελκυστική και αξιόπιστη την ιστοσελίδα σας. Υπογραμμίζετε έτσι ότι αφενός υπάρχετε πραγματικά ως επιχείρηση και αφετέρου ότι είστε πρόθυμοι να παρέχετε επιπλέον πληροφορίες στους δυνητικούς σας πελάτες ή και σε άλλες επιχειρήσεις που επιθυμούν να συνεργαστούν μαζί σας (B2B).

Εάν το site σας είναι σε  WordPress προκειμένου να αποφύγετε τα ανεπιθύμητα μηνύματα μπορείτε να κατεβάσετε το αρχείο Akismet Anti-Spam plugin on WordPress.

Βήμα 6. Βελτιστοποιήση  φωτογραφίων  ιστοσελίδας 

Οι φωτογραφίες της ιστοσελίδας σας, πέραν του ότι επικοινωνούν οπτικοποιημένα το μήνυμά σας και προδιαθέτουν το χρήστη για το ύφος και την αξιοπιστία της ιστοσελίδας σας, αποτελούν σημαντικό κεφάλαιο του SEO. 

 

Επομένως, ασχοληθείτε ενεργά με τις φωτογραφίες και ως πρώτο βήμα μειώστε το μέγεθος αρχείου των φωτογραφιών σας. Οι μηχανές αναζήτησης λαμβάνουν υπόψη την ταχύτητα της ιστοσελίδας κατά την κατάταξη της βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης ενός ιστότοπου. Μειώνοντας το μέγεθος του αρχείου των φωτογραφιών σας αυξάνετε την ταχύτητα απόκρισης της ιστοσελίδας σας και  άρα οι μηχανές αναζήτησης σας κατατάσσουν σε υψηλότερες θέσεις.

 

Επομένως, μειώνοντας το χώρο αποθήκευσης που απαιτεί μια φωτογραφία (ή φωτογραφίες) της ιστοσελίδας σας απαιτείται λιγότερος χρόνος για να ‘φορτώσει’ η ιστοσελίδα, ειδικά σε κινητές συσκευές. Υπάρχουν αρκετά διαθέσιμα εργαλεία που βελτιστοποιούν αυτόματα το μέγεθος των φωτογραφιών όπως το Free Image Optimizer. Ειδικά για ιστοσελίδες σε WordPress μπορείτε να κατεβάσετε το the Smush plugin, το οποίο αυτόματα θα βελτιστοποιήσει το μέγεθος των φωτογραφιών της ιστοσελίδας σας.

Βήμα 7. Περιγραφή στις φωτογραφίες

Είναι σημαντικό να ενημερώστε το πεδίο Alt Text στις φωτογραφίες της ιστοσελίδας σας. Χρησιμοποιήστε μια σύντομη φράση για να περιγράψετε τη φωτογραφία (σχετική και με το περιεχόμενο της σελίδας) και προσπαθήστε να συμπεριλάβετε στην περιγραφή σας δημοφιλείς λέξεις-κλειδιά (keywords).

 

Όταν ενημερώνετε το πεδίο Alt Text στις φωτογραφίες σας, επιτρέπετε στις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν τη συνάφεια των φωτογραφιών σας με τις αναζητήσεις των χρηστών. Με αυτόν τον τρόπο λαμβάνετε περισσότερες σχετικές επισκέψεις στην ιστοσελίδα σας και - το σημαντικότερο ίσως - ο αλγόριθμος κατάταξης της Google σας κατατάσσει στις υψηλότερες θέσεις.

Βήμα 8. Responsive Design-Σωστή εμφάνιση ιστοσελίδας σε όλες τις συσκευές. 

Είναι σημαντικό η ιστοσελίδα σας να εμφανίζεται σωστά όχι μόνο σε υπολογιστές, αλλά και σε tablets και ειδικά σε κινητά τηλέφωνα-smartphones να έχει δηλαδή responsive design.

 

Δοκιμάστε να δείτε πώς εμφανίζεται η ιστοσελίδα σας τόσο στον υπολογιστή σας, όσο και στο κινητό τηλέφωνό σας. Μπορείτε να εφαρμόσετε και το σχετικό διαγνωστικό τεστ της Google που αφορά το κατά πόσο η ιστοσελίδα σας ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των κινητών συσκευών τύπου smartphones Google’s Mobile-Friendly Test. Προφανώς, πρέπει να διορθώσετε τα προβλήματα που εντοπίσετε.

 

Βήμα 9. Ταχύτητα  ιστοσελίδας 

Όπως προαναφέρθηκε οι γρήγορες ιστοσελίδες είναι αυτές που ανταμείβονται από τον αλγόριθμο της Google. Η εξασφάλιση λοιπόν της γρήγορης ταχύτητας της ιστοσελίδας σας είναι κομβικό σημείο στο SEO. Αυτό φυσικά σχετίζεται και με τον server (διακομιστή) που φιλοξενεί την ιστοσελίδα σας, αλλά και με την ποιότητα κατασκευής της ιστοσελίδας.

 

Προκειμένου να ελέγξετε την ταχύτητα της ιστοσελίδας σας μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και αντίστοιχα διαθέσιμα εργαλεία όπως το PageSpeed Insights tool με το οποίο μπορείτε να εντοπίσετε και ποια ακριβώς είναι τα προβλήματα στην ιστοσελίδα σας που επηρεάζουν την ταχύτητά της.

 

Συγκεκριμένα:

  • Μεταβείτε στο Go to the PageSpeed Insights tool
  • Γράψτε το URL της ιστοσελίδας σας
  • Μελετήστε τις απαντήσεις που θα λάβετε και διαβάστε τα σχόλια για το πώς μπορείτε να βελτιώσετε τα προβλήματα που εντοπίστηκαν.

Βήμα 10. Ασφάλεια ιστοσελίδας- πιστοποιητικό SSL.

Μεταβείτε από το http στο https με ένα πιστοποιητικό SSL.

 Οι μηχανές αναζήτησης εμφανίζουν σε υψηλότερη κατάταξη τις ιστοσελίδες που διαθέτουν πιστοποιητικό ασφάλειας. Να σημειωθεί ότι και οι χρήστες των ιστοσελίδων προτιμούν να πραγματοποιούν συναλλαγές από ασφαλείς ιστοσελίδες και ένας τρόπος να θεωρήσουν ασφαλή μια ιστοσελίδα είναι όταν αυτή στη διεύθυνση URL περιλαμβάνει https ή ένα εικονίδιο κλειδώματος (🔒).

Επομένως, για να αποκτήσετε https εάν ο ιστότοπός σας είναι σε WordPress για κάντε λήψη της προσθήκης Really Simple SSL. 

SEO εργαλεία από την Google

Επίσης, αξίζει να εφαρμόστε τα SEO εργαλεία που διαθέτει η Google:

Το Google Search Console που θα σας βοηθήσει να ελέγξετε την απόδοση του περιεχομένου της ιστοσελίδας σας και σας υποδεικνύει σε ποιους τομείς πρέπει να διορθώσει ο ιστότοπός σας ώστε να βελτιωθεί η απόδοσή του.

Το https://analytics.google.com που θα σας βοηθήσει να βελτιώσετε το SEO της ιστοσελίδας σας.

TRP - SEO με μετρήσιμα αποτελέσματα

 Στην TRP συμμεριζόμαστε την αγωνία σας για να ξεχωρίσει η ιστοσελίδα σας και μπορούμε υπεύθυνα να αναλάβουμε τη βελτιστοποίηση του ιστοτόπου σας. Αν σας ενδιαφέρει πραγματικά η ηλεκτρονική σας επιχείρηση και αναζητάτε ένα ικανό συνεργάτη να σας βοηθήσει να αποδώσει η προσπάθεια σας επικοινωνήστε μαζί μας. Είμαστε έτοιμοι να σας βοηθήσουμε.

δείτε ακόμα